Thursday, January 27, 2011

Kemenangan (",)

SEORANG YANG SOLEH
Beraninya mengatasi seorang pahlawan,
Cintanya bukan hanya pada gambaran,
Rindunya bukan terpamer pada pertemuan,
Tetapi dihatinya tersirat dengan keimanan dan takwa,
Jika dia diam, maka diamnya adalah yang menyenangkan,
Jika dia senyum, senyumamnya pasti membahagiakan insan itu,
Jika…, jika… dan jika…,
Semuakan tetang dia pasti akan membuatkan kita selesa,
Itulah dia insan yang mempunyai akhlak yang terpuji,
Ukhwah itu amat sukar untuk ditafsirkan,
Hargailah insan yang berada disisimu,
Dan kadang-kadang, insan yang kita sayang merupakan orang yang paling sukar untuk kita sayangi…

Aku sentiase mencintai sahabatku dengan sepenuh hati, sahabat yang baik adalah sahabat yang akan seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup mahukan sudah mati, aku juga mudah untuk menghulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan, kerana itu akan membuatkan aku merasa senang dan genbira, semakin ramai sahabat, semakin bertanbahlah keyakinan pada diriku , aku juga selalu berharap agar mendapat sahabat sejati yang tidak akan luntur baiknya dalam suka dan duka bersama, jika aku mendapatnya, tidak akan pernah aku mensia-siakannya,
- Imam Syafie –

No comments:

Post a Comment