Sunday, January 16, 2011

Hello Hello





Assalamualaikum, Dear Blog...
Saya bernama seperti yang tertera didalam kad pengenalan adalah SYIRAZ BINTI IDRIS, walaupun pendek je name nye, tapi sarat dengat makne-makne yang menarik.... hehehehe... Saya adalah anak sulong daripada 5 beradik , yang terdiri daripada SYAMIN BINTI IDRIS, MOHD SYAHID BIN IDRIS, AISYAH BINTI IDRIS DAN MUHAMAD RASHIDDIN BIN ZAINAL... seperti keluarge2 lain jugak, anak sulong nie biasenye akan jadi seorang yang suke mengarah, same lah macam saye jugak, try la kalo nak tengok saye membebel kalo ade yang tak dengar omongan saya.... adik saye yang nombor dua ( mude setahun dari aku ) plak memang garang, sampai semue cousin kiteowang takot dengan die, tapi walaupon die garang kat luar, tersangat la lembot kat dalamnye... Ada owang cakap aku gan die x de rupe macam adik beradik pon, die cantik dan ramai peminat, tapi aku nie ....??? tapi tak pe lah aku tak kesah sebab kite owang memang adik beradik walaupon selalunye x sependapat.... huhu... Pasal adik saye yang nombor tiga pulak memang degil... bayangkan kalo sehari x main dengan motor die memang x sah, poning pale den mikirkannye, tapi x pe, motor pon motor la, janji pelajaran nye tip top sebab taun nie die nak amik SPM... aku dah janji nak bagi die seratus. mak pulak janji nak bagi die lime ratus kalo die dapat 5A at least... saje buat peransang semangat....
adik pompuan aku yang last pulak memang sentiase chumel, dari kecik sampailah sekarang, ikot romam mak lah katekan.... tapi die nie sakit, walaupon skunk umor die dah masok 15 tahun tapi die bersekolah disekolah pendidikan khas di segamat... ini semue berpunce daripada kecil lagi sewaktu kelahiran die, die memgalami satu penyakit yang menyebabkan doktor perlu mengambil darah daripada kepalenye, tapi kami sekeluarga redha dengan kententuan Ya Allah... dengan keadaan die skunk membuatkan aku sanggup memenuhi permintaannye, walaupon sukar tok dilaksanakan...  Arwah abah selalu pesan dekat saye agar selalu jage keperluan adik2 saye... proceed to adik saye yang last pulak, die nie memang cute, sampaikan saye slalu nak balik umah sbb nak tengok die... skunk die darjah satu... pernah satu ketika dulu , taim die kecik2 die pernah demam teruk sangat sebab rindukan saye... citenye mase saye pergi ke umah cousin kat Sri Gombak, lebih kurang 2 - 3 minggu la kan  saye tinggal kan umah, mak tepon saye kat sane bagi tau saye yang adik saye rindukan saye sangat, mase tue die blom setahon pon lagie, ape lah budak besar tue tahu wat selain menangis kalo nak mintak pape, mase saye bercakap dengan die kat tepon tuekan tetibe die gelak dan suke.... terus lah saye happy giler, sbb saye pon rindukan die jugak.... pastu esok pon mak tepon lagie bagie tau yang adi dah sehat.... mane tak nye die rindukan saye sbb sejak die lahir lagi saye jelah yang sentiase berkepit dengan die sepanjang mase,... Now saye nak cite pasal mak saye pulak, mazk memang lawa dan menawan sampailah sekarang... mak memang baik sangat, saye paling suke masakan mak, tengok je lah buktinye dari bentuk badan saye nie... memang lazat lah masakan mak, sebab mak jugak lah aku bahagia sampai skunk nie.... mak selalu ajar anak2 die berdikari kalau nak mintak pape, mak jugak x pernah nak memanje kan anak2 die... adik2 pon slalu jugak lah dapat ape keperluan yang mereka  nak.... Abah saye pulah dah lame kembali ke rahmatullah sejak saye darjah lime lagie..... memang sedih lah.... sangat2 rindukan die... masih terngiang-ngiang lagi saat indah bersame die.. pae yang kami adik beradik mintak selalu dapat..... die meninggal sebab sakit jantung, die jugak meningal kat rumah baru kami skunk nie yang die x sempat pon nan duduk kat dalam umah tue... bagi sesape yang kenal aku mesti korang tau kisah sedey nie... Al-Fatihah untuk abah... Amin....

Inilah post aku untuk tulisan aku dalam blog nie.... semoge kite berjumpe lagie .... Salam

No comments:

Post a Comment