Saturday, July 2, 2011

TRAGEDI Resident Desa Lagoon

Aku sedih sangat sbb pergi trip nie untuk spent time dengan kengkawan, pastu dapat pulak peristiwa yang menyebabkan aku rase x senang hati sampai ke hari nie... SEDIH SANGAT aku rase.

BILIK 201,202,203... benci gile aku rase bile teringat peristiwa itu... bilik kami telah dimasuki pencuri/ perompak/tah pape lagi la... pukul 6.45 pagie kakak senior yang duduk sebilik dengan kami tanye, 'ada nampak BB akak x?,akak charge kat atas meje lampu, tp dah x de dah' pastu aku yang masih tido taim tue memang trus la tengak purse aku, " fuh, nasib baik purse aku ada lagi" pastu aku balik kat tilam aku, cari phone plak, " ah sudah, phone aku die dah amik dah" taim tue aku terdiam, kengkawan aku pulak tengah menangis sebab diorang x jumpe purse dengan phone diorang, tapi aku x kesah sgt pon sbb diorang sume ada phone 2 biji dan yang pencuri tue amik pon phone diorang yang murah je kot. pastu aku trus pinjam phone diorang call lecturer, tapi die x angkat, pastu aku trus call afidz sbb aku rase die perlu tahu sbb die ketua projek event nie. " afidz, bilik kiteorang kne pecah, barang kite orang sume dah kne amik dah, sume dah hilang..."tanpe segan aku nangis dalam phone mase cakap dengan afidz, senior blik kiteorang pulak dah call room service so diorang dtg, kite orang tanye, kat sini ada cctv x? die cakap x de, pastu tanye lagi, ada x guard ronda mlm2 kat sini, ada tp jarang la, diorang kate, taim tue dah nk terkeluar dah kata2 maki dari mulut aku tp aku tahan dulu sbb taim tue aku boleh sabar lagi, sakitnye hati nie, dah la pakcik tue tersengih2 mase kiteorang bagi tau hal tue, taqmbah sakit la hati aku, pastu afidz datang die tanye kiteorang pe yang hilang pastu kite orang cakap la... afidz tanye aku blik lain ok x? pastu aku trus g blik 203 sbb blik aku 202, so sebelah2 je, anis keluar cakap lappy die dgn camre NIKON dah hilang... sedihnye die...

barang2 yang berjaya dikebas...
bilik 201- phone 2 biji je ( nasib baik pencuri tue x amik LCD yang UiTm punye, kalau x , dah la hilang barang pastu kne pulak ganti harta benda orang, dah la mahal LCD tue...) 

Bilik 202 - (bilik aku)- handphne( 6 biji), laptop compaq sebiji, MP3 sebiji, duit RM80... ( nasib baik pagi sebelum pergi tue kami semua berat hati nak keluarkan duit)

bilik 203 - (paling mewah la) - Duit RM 400, camera NIKON sebiji, laptop compaq sebiji, phone 2 biji... ( yang hilang nikon dengan lappy tue hope sentiase tabah la, sbb kalau betul barang tue akan jadi milik ko lagi, InsyaAllah akan dapat balik barang tue...)

aku rase sedih sangat, amik je la duit aku bukan phone aku, susah kot aku hidup tanpe phone, bukan nye cepat aku leh dapat phone lagie, nak gune duit sendiri banyak lagi benda lain yang aku kene selesaikan dengan duit PTPTN aku, aku dah cakap dengan mak aku dah tapi aku yang kne marah walaupon bukan aku sengaje nak hilangkan phone tue..., tah la, mak aku mesti fikir aku nie selalu menyusah kan die kan! tue je la sekali aku cakap dengan mak aku, agaknye bile la aku boleh dapat phone tue balik kan, tah2 sampai bebile aku xde phone kan! pencuri nie pon satu, phone tue buruk je kot, knape la x amik je purse aku, kan banyak duit!!!!!!!!!! TENSION aku dibuatnye... susah kot aku tanpe phone disisi, dah la banyak lagi masalah aku, tambah lagi hal nie pulak, dah la aku x reti nak cite kat member aku sbb dirang pon banyak masalah sendiri, aku pinjam phone diorang tok buat call pon rase serba salah aku dibuatnye, tah pe la diorang fikir...
polis yang datang wat forensik kat bilik kiteorang cakap mmg bilik yg kiteorang duduk nie dah byk kali kene pecah masuk... n pihak hotel plak x mention langsung pasal hal nie dan x de nak bg warnin g langsung kat kami... mmg x rase bersalah la diorang, suke kot, hotel diorang makin famous...
sape yang kenal aku, mesti die kate aku nie senyum je walaupon ada masalah, tapi diorang x tau pe yang ada kat hati aku nie, aku nie sebenarnye, jenis yang cepat tersentuh jugak, tapi aku x pernah tunjuk kat korang sume... mase aku nangis menti korang x pernah nampak sbb aku akan nagis lepas korang sume dah tido, just semalam aku dah x tertahan lagi, sampaikan air mate nie keluar sendiri je depan korang sume... 

:) Smile Always

No comments:

Post a Comment