Saturday, July 9, 2011

BANJIR MASE CUTI RAYE CINE

Mase baru mula2 nak banjir 





 KESIAN... hilux baru beli masuk air & then x leh tarik naik bukit... sedih kot... baru je 2 ari kluar kedai... hehehe... tue la sape suruh blagak sangat...
 kat pusat banjir yang penoh sesak n then ok la kat sini ... x macam mase tahun 2006 dulu... lagie bersih n x de lalat langsung...
 huhu... barang2 n elektronik yang berjaya di selamatkan

Selepas Banjir yang separuh surut... huhu, penat seh kemas umah... poning pale den...
 kawasan luar rumah aku yang penuh dgn lumpur2 kotor n pape je lagie...
 kawasan hall depan rumah aku yang memang asalnye x de barabg langsung skunk dah penuh dgn barang... hehehe

 kawasan ruang tamu rumah aku yang sebelum banjir amat kemas skunk dah macan tonkang pecah dah... pening pale aku pikir macam ne nak kemas... ????
 bilik mak aku yang abis sume almari dah terbalik dah... mak aku cakap, angin pusaran air banjir tue kuat and deras sbb tue la barang sume terbalik2....





 abis tempat cut(landak) aku... rosak semua... 
selepas banjir... siap kemas sikit la sbb aku dah nak naik kuliah balik...
pinggan mangkuk yang telah siap dibasuh yg dibantu oleh beberape anak2 haluan... thanks Beb...


 mak aku yang memang suka membasuh... pintu pon kne basuh jugak sbb dah penuh dgn lumpur...
 nie je la alas tempat tydo aku dengan adik2 aku sepanjang beberape hari sbb tilam kami yang amat tebal dah penuh dengan air banjir n kene dibasuh berulang kali supaye x de bau banjir...
 baju2 nie je la yang mampu kami bawa kesana kemari untuk menampung kehidupan kami selama seminggu... taim nie la terase nikmat ada baju n makanan tue bermakna sangat... Thank You Allah
 dapur umah aku yang ala kadar je lepas banjir... memang sume barang yang untuk dimasak aku sendiri yang dah buang sbb takut nanti datang pulak penyakit dikemudian hari sbb kite x tahu penyakit ape yang banjir tue bawak skali....
 karung hitam yang penuh dengan macam2 barang yang aku dah siap kemas sebelum banjir lagi sbb t mesti penat sangat kalau barang2 nie pon kene banjir...
 hall umah aku yang dijadikan tempat2 simpan barang sementare... serabut gak la aku tengok...

barang2 yang dekat luar rumah yang belum dikenmas lagie dan mengambil mase selame bernminggu2 untuk dikemaskan...
 kawasan balkoni umah yang penuh dgn pelbagai jenis tilam, tv n banyak barang2 lain lagie...
 barang2 yang telah dibuang... mengunungnya memang nampak kecik tapi sebenarnya besar sangat dan banyak sangat barang2 yang kami kena buang... sedih2... :(
 kat tmpat park kete yang banyak sgt banyak barang n lame sangat amik mase nak kemas...

 fuhhhhh... adik aku yang memang x buat keje langsung tapi die la yang paling lame tido, tapi senang sikit keje aku mase diorang tido, x de la nak mengacau orang je kejenye, x pon kang x buat keje lain dah sbb nak mencari diorang plak tah kemane2... penat ye dik!!!
 ABU!!!! huhu, kecik lagie taim nie, baru first taim pijak tanah sbb sebelum banjir die duk dalam sangkar je... pastu mase banjir tengah teruk die aku lepaskan supaye t mase kami kat pusat banjir die tahu cari makan sendiri... tp nasib baik ko tahu balik umah lepas banjir surut... sayang ABU <3
 CUT... huhhhh, bekerut muke makan limau sbb taim tue x de roti dgn susu la, kat kedai x de stok la... cut aku nie special sikit sbb die x tau makan benda lain selain roti, susu dgn epal je... cian die kene duduk dalam sangkar kecik je selame beberape minggu la gak sbb tmpat die dah habis dimusnahkan banjir la....
pape pon aku bersyukur sangat sbb kami semua selamat... so semua orang harus lah sentiase bersyukur dengan segala nikmat yang kite ade sbb rezeki semua orang tue adalah berlainan dan suatu musibah itu tidak akan diberikan kepada hambaNya jika hambanya x mampu menaganinye...

:) Smile Always

No comments:

Post a Comment