Friday, December 9, 2011

kenangan 11 tahun

 C.U.T... peliharaan keluarga aku sejak 11 tahun lalu... kami membela dia sejak dia berumur 1 hari... abah aku mase die masih hidup, dia suka memburu, ayah aku telah menembak ibunya, so then, esoknye abah aku pergi untuk memasang semula perangkap nye, tapi sianak belegar2 disitu, mencari ibunya... then abah buat keputusan untuk membawanya pulang ke rumah... bulunye mase baru lahir selembut bulu kucing, boleh dibelai n dipeluk2 n dibawa tidur bersama...
 tapi, nak buat macam mana kami terpakse menghantar die ke zoo sebab kawasan rumah kami adalah kawasan banjir... aku n adik aku syamin sedih sbb terpakse berpisah dgn die... sehari sebelum die dihantar, die menangis n tak nak makan pon, susu die pon die x nak minum... kalo dulu die x makan benda lain selain minum susu, makan roti, epal or buah lai, tp skunk kat zoo die hanya dapat air masak, makan kangkung n benda2 kampung la, bile la kite dapat jumpa lagie...

 anak memerang nie telah dijual oleh tuannya dengan harga RM600 dengan senangnye... aku yang sedih... orang tue tanye mak aku, nak jual ke nak bagi je landak nie, mak aku jawab bagi je, sbb tak sampai hati nak jual, sbb landak nie lambang kasih sayang keluarga kami...
 mase die diletak kan dalam kandang besar nie, dia diletakkan bersebelahan dengan kandang monyet afrika... landak aku nie telah tawaf banyak kali dalam kandang nie, sbb xde bau die dalam kandang nie... 

 sekeping roti telah menarik perhatian semua unta yang ade disitu...
 bagi aku sape yang suka ular tue, mesti die suka adventure... aku pulak x pernah suka kat ular langsung, bagi la aku berapa bagus pon ganjaran nye, aku x kan pegang/sentuh apa2 jenis ular sbb aku nie mmg jenis yang penggeli...

sume adik aku ikut pergi hantar cut kat zoo johor mase hari raya haji tahun nie, mula2 aku ajak mak aku hantar kat zoo melaka, yela nanti senang la nak pergi tgk kan, tapi bile pergi survey, zoo tue kotor la, so change plan, hantar kat zoo johor, tempat die bersih la, lagiepon zoo johor kan sultan johor yang punye so mmg bersih la... 
harap sangat landak aku dapat menyesuaikan keadaan dengan tempat baru disana... kaklong janji nanti bile free kami sume pergi sanetengok cut eh... rindu sangat nak dengar kiteorang kat umah gaduh sape yang kene bagi cut susukan... tempat cut skarang pon x de yang dapat ganti... 

:) Smile Always...

No comments:

Post a Comment